söndag 2 september 2012

Höstfest i Bergianska trädgården

Dagen blev trots mörka regntunga moln en dag med uppehåll efter 100 mm regn i två dagar att jämföra med juli månad då Stockholmsområdet fick 60 mm regn.



Jag sålde en del saxifragor och även Anemone trullifolia, som jag lyckats väl med och kunnat skatta på några sticklingar.




Catalpa såldes på marknaden!
Så stor är den här i Bergianska, men så har den också några år på nacken!
Men jag tror inte att det är samma art, som de två jag har i trädgården och som såldes på höstfesten.


Det var många lökar till försäljning och jag kom hem med Fritillaria davisii och F. 'Golden Flag', Erythronium 'Citronella', E. tuolumnense och en hel del tulpaner.

1 kommentar:

  1. Kul att äntligen hitta din Tulipanaros! Det ska bli trevligt att följa dina trädgårdsäventyr! Kram!
    pia

    SvaraRadera